Mercedes lanseaza Conceptul Autonom Safety Car, cunoscut pe continentul american și ca Pace Car.

Este o mașină trimisă pe circuit în caz de accident sau alte probleme, când cursa auto nu mai poate continua în condiții de siguranță, rolul ei fiind de a limita viteza mașinilor aflate în competiție pe circuit în scopul securizării cursei.

Prima apariţie pe circuit a unei masini Safety Car în timpul unei curse de Formula 1 s-a intamplat la Marele Premiu al Canadei din sezonul 1973, în urma unui accident între Francois Cevert şi Jody Schekter.

Regulamentul maşinii de siguranţă era aproape inexistent şi, ca orice iniţiativă nouă aplicată fără un set de reguli, Safety Car-ul a provocat o adevărata complicatie pentru clasamentul general al cursei.

Primul pilot care a urcat vreodată la volanul unui Safety Car a fost Eppie Wietzes, acesta nu a reuşit să se poziţioneze în faţa liderului, motiv pentru care jumătate dintre piloţi au obţinut un avantaj de un tur!

Astfel, victoria i-a revenit în mod eronat lui Peter Revson, deşi înainte de intrarea automobilului de siguranta pe circuit lider era Howden Ganley.

Peter Revson a castigat f1 in 1973
Peter Revson a castigat f1 in 1973

Organizatorii competiei şi-au dat seama de eroarea comisă doar după câteva ore de la încheierea cursei.

Prima masina de siguranta a fost un Porsche 914.

Când automobilul de siguranta se afla pe pistă mașinile care participă la cursă în acel moment trebuie să se alineze una după alta, depășirile fiind interzise, viteza și ea limitată.

Rolul Masinii de siguranta pe circuit :

Restricția de a depăși continuă și după ce Safety Car-ul părăsește pista, intrând la boxe, până de mașinile trec de linia de start a unui nou tur.

Mașina folosită ca Safety Car în Formula 1 este un Mercedes-Benz.

Bazat pe cel mai recent model de Mercedes-Benz GLE, ESV utilizează un propulsor hibrid plug-in și este capabil să se conducă automat în mai multe situații diferite.

Germanii vor afișa vehiculul de cercetare la convenția ESV de la Eindhoven în luna iunie a acestui an, care va fi urmată de o premieră publică la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie 2019.

Producătorul spune că conceptul este o previzualizare a „ceea ce urmează, ”, Precum și„ o viziune ”și„ o contribuție la discuția generală ”despre siguranța vehiculelor moderne aflate intr-o competitie.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare