Mulți șoferi preferă un sistem de transmisie manuală în locul unui sistem de transmisie automată în vehiculul lor. Și totuși, o cutie de viteze Automată are multe avantaje.

În acest articol enumerăm diferitele tehnologii de transmisie automată și le comparăm în ceea ce privește eficiența consumului de combustibil, costul de producție și confortul la volan.

Ce este un sistem de transmisie automată?

Vehiculele au nevoie de o transmisie pentru a transfera puterea de la motor la arborele de transmisie și diferențial pentru a permite rotirea roților.

Transmisia variază cuplul, viteza și direcția prin modificarea raporturilor de transmisie și permite mașinii să pornească cu un cuplu ridicat.

O cutie de viteze Automată sau un sistem de transmisie automată este o cutie de viteze care, după pornirea treptei de viteză, nu necesită comutare manuală.
Importanța lichidului de transmisie dreapta

Cum acționează o cutie de viteze Automată?

Există tehnologii diferite folosite pentru automatizarea sistemelor de transmisie.
Transmisie manuală automată (AMT))

După cum indică denumirea, sistemele de transmisie manuală automată (AMT) sunt construite pe baza sistemelor de transmisie manuală, dar comutarea și acționarea ambreiajului sunt automatizate.

Vehiculele cu un AMT nu au pedală de ambreiaj și nici o manetă de viteză reală. Elementele de acționare suplimentare sunt montate pe cutia de viteze pentru deschiderea și închiderea ambreiajului și comutarea inelelor de sincronizare.

Procesul complet de deschidere a ambreiajului, de comutare la un nou angrenaj, și de închidere a ambreiajului este controlat electronic.

Conducătorul auto poate alege un mod automat sau un mod manual. În modul manual, conducătorul poate folosi palete de pe volan sau de pe schimbătorul de viteze.

Beneficiile AMT:

Funcționalități suplimentare, cum ar fi hill hold sau de control de lansare sunt posibile

  • Consum redus de combustibil
  • Timpi de comutare mai scurți (în comparație cu transmisia manuală)
  • Costuri reduse de producție

Exemple AMT:

  • Selespeed (Alfa Romeo)
  • SMG (BMW)
  • Sensodrive (Citroën & Peugeot)
  • Allshift (Mitsubishi)
  • Quickshift (Renault)
  • Secventronic (MB)
  • Easitronic (Opel)
  • MMT (Toyota)
  • Daimatic (Daihatsu)
  • Hondamatic (Honda)
  • NAVi5 (Isuzu)
  • Transmisie manuală automată (AMT))
  • Transmisie manuală automată (AMT))
  • Transmisie automată convențională (la)

Datorită presiunii controlate a uleiului într-o cutie de viteze Automată convențională, viteza angrenajului este schimbată la o viteză mai mare.

De îndată ce mașina încetinește, cutia de viteze revine la o treaptă de viteză mai mică și atunci când mașina se oprește, cutia de viteze se schimbă automat înapoi la cea mai mică treaptă de viteză. În regim de staționare, este necesar să se țină frâna sau să se comută mașina în poziția ” N ” (neutru).

În cutiile de viteze moderne, modulul de transmisie controlează presiunea și timpul de comutare pe baza unui număr de senzori (a motorului și a transmisiei).

Ca rezultat, transmisia răspunde mai repede și face comutarea mai confortabilă.

Similar cu cutia de viteze manuală, AT convențională are o serie de unelte fixe între care pot fi deplasate.

Un AT schimbă prin conectarea cuplajelor cu anumite axe ale sistemului de viteze, sistemul planetar. Fiecare axă are un raport de transmisie diferit, rezultând în diferite unelte.

Schimbarea este efectuată automat de tehnologia hidraulică.

Un convertor de cuplu transferă puterea de conducere a cutiei de viteze în arborele cardan.
Beneficiile de la:

Răspuns de transmisie mai rapid (comparativ cu AMT)
Creșterea confortului de comutare a treptelor de viteză (în comparație cu AMT)
Tehnologie dovedită
Capacitate bună de cuplu

exemple:

  • Tiptronic (Audi, Volkswagen, Porsche)
  • Steptronic (BMW)
  • G-Tronic (MB)
  • Q-Tronic (Alfa Romeo)
  • Matic (Nissan ))
  • Cruise-O-Matic (Ford)
  • Powertech (Hyundai)

Transmisie cu ambreiaj dublu (DCT))

Transmisia ambreiajului dual este o noutate introdusă de Audi la sfârșitul anilor ‘ 90 sub numele de „DSG” (cutie de viteze dublă). O transmisie de ambreiaj dublă (DCT) are două axe pe care este montat sistemul de transmisie.

O axă este utilizată pentru angrenajele par, cealaltă axă este utilizată pentru angrenajele impare și pentru angrenajul invers, fiecare cu propriul mecanism de schimbare și ambreiaj. Marele avantaj este că următoarea treaptă de viteză este întotdeauna gata.

Atunci când conduce prima treaptă de viteză, cealaltă axă este inactivă, dar imediat pregătită pentru utilizare, deoarece se deplasează împreună cu axul activ. Această tehnologie permite superfast de schimb de viteze ori.
Beneficiile DCT:

Superfast, schimb de viteze fără probleme
Creșterea confortului de comutare a treptelor de viteză
Consum redus de combustibil

Exemple DCT:

  • DCT (BMW, Honda, Hyundai, Renault)
  • DSG (Audi, Volkswagen)
  • S-Tronic (Audi)
  • Volvo, Ford)
  • PDK (Porsche)
  • Viteza de deplasare (MB)
  • Twinamic (Inteligent)
  • TCT (Fiat, Chrysler)
  • TC-SST (Mitsubishi)
  1. Transmisie cu ambreiaj dublă (DCT))
  2. Transmisie cu ambreiaj dublă (DCT))
  3. Transmisie variabilă continuă (TVC))

Spre deosebire de transmisiile automate manuale sau convenționale, transmisia variabilă continuă (FPC) nu întrerupe forța de tracțiune în timpul comutării.

Deoarece FPC nu funcționează cu diferite unelte, se accelerează fără probleme. Inima FPC este variatorul care există a două seturi de discuri conice peste care rulează centura.

Atunci când distanța dintre cele două discuri este schimbată, raza de rulare a centurii va fi adaptată, permițând un raport de transmisie variabilă fără sudură.

O transmisie variabilă continuă este aplicabilă pentru sarcini foarte mari până la un cuplu de aproximativ 450 Nm.
Beneficiile FPC:

  • Foarte bine schimb de viteze confort
  • Accelerație bună
  • Aplicabile încărcăturilor mari

Exemple de TVC:

  • Variomatică (DAF)
  • CVT (Chrysler, Jeep, Ford, Mitsubishi, Honda)
  • Multitronic (Audi, Scaun)
  • M-CVT (Nissan)
  • SECTT (Suzuki)
  • E-CVT & HSD (Toyota)
  • Lineartronic (Subaru)
  • VTi (GM))
  • Autotronic (MB)
  1. Transmisie variabilă continuă (TVC))
  2. Transmisie variabilă continuă (TVC))
Automobile Autonome
Articolul anterior

Ev cars by BMW
Urmatorul articol

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare