Dacia face un pas important înainte, intrând în segmentul SUV-urilor compacte cu noul model Bigster. Aceasta este o decizie strategică menită să crească atractivitatea mărcii în fața concurenței și să păstreze poziția de lider între mărcile auto cu un excelent raport calitate-preț. Modelul Bigster reprezintă o evoluție față de binecunoscutul Duster, oferind dotări superioare și un confort mai ridicat.
Bigster – Proiectat pentru Cerințele Clienților Germani
CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a precizat că Bigster a fost dezvoltat pentru a se potrivi cerințelor segmentului SUV compact, unul dintre cele mai competitive și mari segmente din Europa. Acesta va fi lansat pe piața din Germania, cea mai mare pentru astfel de vehicule, dar și una dintre cele mai exigente piețe din acest segment. Peste 400 de persoane din Germania au participat la grupuri de discuții pentru a defini trăsăturile esențiale ale unui SUV compact, iar Bigster încorporează exact aceste aspecte.
Dacia mizează pe avantajul calității demonstrate în timp, fără a face compromisuri esențiale: “Nu compromitem elementele de bază sau calitatea. Nu ne concentrăm pe tehnologia de ultimă generație, ci pe ceea ce au cu adevărat nevoie clienții la un preț foarte bun”, explică Le Vot.
Dotări Superioare la Prețuri Accesibile
Modelul Bigster este poziționat puțin mai sus față de Duster, fiind primul model Dacia care va avea un preț de pornire de peste 20.000 de euro. Totuși, în comparație cu SUV-urile compacte existente, prețul rămâne atractiv. Astfel, prețul pentru versiunea cu motor cu combustie este de până la 25.000 de euro, iar pentru varianta hibridă completă este de până la 30.000 de euro.
Bigster vine echipat cu o gamă variată de dotări care nu au fost niciodată prezente la un model Dacia, cum ar fi hayonul electric, scaunele electrice, aerul condiționat pe dublă zonă și vopseaua bicoloră. Aceste dotări aduc un plus de confort și sunt disponibile într-un mod accesibil, Dacia găsind soluții inovative pentru a reduce costurile de implementare – de exemplu, hayonul electric folosește un singur motor electric, spre deosebire de cele două obișnuite.
Un Design Similar, dar Funcționalitate Extinsă
Bigster este similar cu modelul Duster, dar cu dimensiuni mai mari, ceea ce aduce mai mult spațiu interior. Lungimea adițională oferă o capacitate de încărcare de 667 litri, cu 150 de litri mai mult față de Duster, și mai mult spațiu pentru pasagerii din spate. Bigster are un ampatament de 2700 mm, cu 40 mm mai mult față de Duster, contribuind la confortul general și la senzația de stabilitate pe drum.
Motorizările sunt diverse, cu opțiuni de la hibride la propulsie pe GPL. Motorul hibrid complet de 155 CP are emisii de aproximativ 110 grame de CO2 pe km, conturând astfel direcția Dacia către reducerea emisiilor.
O Propunere de Valoare pentru Segmentul Compact
Strategia Dacia se bazează pe conceptul de “value for money”, iar Bigster consolidează această poziție. Cu o piață de 2,8 milioane de vânzări anuale pentru toate modelele compacte din Europa, Dacia mizează pe faptul că prețurile ridicate din acest segment vor atrage cumpărătorii către Bigster. Pe măsură ce prețurile de trade-in pentru SUV-uri compacte au depășit 35.000 de euro, Bigster devine o alternativă interesantă și accesibilă.
“Atunci când vedem tot mai multe reglementări și o inflație ridicată, avem mai mulți clienți noi care aleg Dacia”, spune Le Vot. Reputația de “cool” a brandului a crescut, iar Bigster vine să consolideze și mai mult această imagine.
Concluzie
Dacia Bigster reprezintă un pas curajos pentru brand, intrând într-un segment competitiv, dar rămânând fidel filozofiei de a oferi ceea ce au cu adevărat nevoie clienții la un preț avantajos. Noul model promite confort, dotări superioare și o experiență completă la un cost mult mai accesibil decât rivalii din segmentul SUV-urilor compacte.