După ce a introdus sedanul redesenat al clasei C, Mercedes-Benz a efectuat o transformare similară și în cazul SUV-ului din clasa GLC 2023. Asemănător din punct de vedere mecanic cu sedanul, GLC 2023 împărtășește multe caracteristici, fiind greu de diferențiat de predecesorul său. Acesta utilizează același motor turbo cu patru cilindri standard al clasei C, sistemul hibrid de 48 de volți și transmisia automată cu nouă trepte. De asemenea, o versiune hibrid plug-in va fi adăugată ulterior în gamă.
Interiorul GLC-ului beneficiază de aceleași îmbunătățiri tehnologice ca și sedanul Clasa C, inclusiv un afișaj mare pentru sistemul de infotainment, cu ecran tactil orientat pe verticală, și funcții avansate de asistență pentru șofer. Schimbările stilistice aduse conduc la diferențe vizuale subtile între noul GLC și modelul anterior, însă o ușoară creștere a lungimii totale a dus la îmbunătățirea spațiului de încărcare.
Astfel, Mercedes-Benz a adus îmbunătățiri semnificative sedanului și SUV-ului său, într-un efort de a oferi o experiență superioară atât în ceea ce privește performanța, cât și confortul și tehnologia pentru conducători.
Toate modelele din clasa GLC 2023 vor purta emblema GLC300 și vor fi echipate cu un motor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri, care oferă o funcționare lină. Pentru a spori performanțele grupului motopropulsor, se utilizează un sistem hibrid de 48 de volți, care aduce o putere de 255 de cai.
Transmisia automată cu nouă trepte este standard, la fel ca și tracțiunea spate, în timp ce sistemul de tracțiune integrală 4Matic de la Mercedes este disponibil opțional. În cadrul testelor noastre, GLC300 cu tracțiune integrală a atins viteza de 100 km/h într-un timp respectabil de 5,6 secunde, fiind puțin mai rapid decât ultimul BMW X3 pe care l-am testat.
Cu toate acestea, comportamentul rutier al GLC-ului este mai puțin captivant în comparație cu cel al BMW-ului, accentuând mai mult netezimea și izolarea decât atletismul. Direcția nu oferă un simț al conducătorului, dar în timpul virajelor, Mercedes-ul se descurcă foarte bine și poate oferi o experiență plăcută. Cu toate acestea, nu poate oferi același nivel de distracție ca unii dintre rivalii săi.
Habitaclul clasei GLC își păstrează aura de lux prin utilizarea meticuloasă a materialelor de înaltă calitate și prin designul modernizat. Placa de bord este dotată cu guri de aerisire cu forme mai interesante, adăugând un element distinctiv. Sistemul de infotainment și controlul sistemelor HVAC au fost puternic digitalizate, oferind o experiență avansată.
Noul volan este echipat cu butoane de control sensibile la atingere. Totuși, trebuie menționat că acestea nu au funcționat în mod excepțional pe sedanul C300. Toate modelele beneficiază de scaune față încălzite cu setări de memorie și suport lombar reglabil, care sunt standard. De asemenea, iluminarea ambientală, un acoperiș panoramic cu acționare electrică și un hayon electric în spate sunt dotări standard.
Ca și alte modele Mercedes, clasa GLC oferă o varietate de opțiuni de lux pentru a satisface preferințele individuale ale clienților. Acestea includ un acoperiș panoramic, praguri de uși iluminate cu LED-uri, scaune ventilate, un volan încălzit și tapițerie din piele.
Toate aceste caracteristici și opțiuni contribuie la crearea unei experiențe rafinate și personalizate în habitaclul clasei GLC.
La fel ca noul sedan Clasa C, GLC vine echipat standard cu cea mai recentă configurație MBUX de infotainment de la Mercedes-Benz. Un afișaj digital de 12,3 inch afișează informații importante despre mecanică și viteză. Un ecran tactil de infotainment de 11,9 inch se ridică din consola centrală și este ușor înclinat spre șofer. Sistemul MBUX are capacitatea de a recunoaște comenzile vocale și oferă compatibilitate standard pentru Apple CarPlay și Android Auto wireless.
Sistemul de navigație încorporat în bord este opțional și vine cu o caracteristică interesantă de realitate augmentată, care suprapune indicațiile de navigație peste o imagine a drumului din față, afișată pe ecran. Alte caracteristici opționale notabile includ un head-up display și un sistem audio premium Burmester.
Este important de menționat că GLC nu dispune de butoane fizice pentru controlul sistemului HVAC și nici de un buton de volum audio. Aceste funcții sunt controlate exclusiv prin intermediul ecranului tactil. În opinia noastră, acest aspect poate fi considerat un pas înapoi în ceea ce privește ușurința de utilizare, deoarece necesită o atenție mai mare și implică o interacțiune mai complexă cu sistemul.
În ansamblu, sistemul MBUX de infotainment oferă o gamă largă de funcții și caracteristici avansate, îmbunătățind experiența de conducere și conectivitate în GLC.