L-am premiat ca fiind cea mai bună surpriză a anului 2021. Acum, după ce ne-am răcorit mințile, este momentul să aflăm dacă Q4 e-tron este cu adevărat SUV-ul excepțional 100% electric de care ne amintim. Punctul de plecare este caroseria unui SUV tradițional, dar disponibil și în varianta coupe, care vine cu o coadă înălțată, cu câțiva centimetri mai puțin în ceea ce privește spațiul la bord, dar cu un aspect și mai sportiv (dacă îl aveți în minte, este cel condus de Captain America într-o scenă din „The Avengers”, n.r.). Platforma MEB acordă posibilitatea de a amplasa două motoare electrice, unul în față și unul în spate, și un pachet de baterii de 82 kWh. Fiecare motor este conectat la puntea respectivă, confirmând cât de mult simbolizează inscripția Quattro tracțiunea integrală, o adevărată mândrie Audi.


100% electric atunci, să începem de aici. Q4 nu se înscrie atât de mult între Q3 și Q5, unde aduce cu sine o lungime mai mare decât primul și aceeași habitabilitate a celui de-al doilea, ci se mișcă mai degrabă pe un plan paralel, oferind o alternativă ecologică care este totuși capabilă să păstreze spațiul la bord și să asigure călătorii care nu trebuie să facă față anxietății tipice de autonomie care afectează adesea o mașină alimentată exclusiv electric. Producătorul declară o autonomie de 442 km, în timp ce la finalul săptămânilor noastre de testare, am constatat un kilometraj real de aproximativ 400 de kilometri, o cifră extrem de reconfortantă care îți permite să conduci chiar și pe trasee extraurbane fără să fii nevoit să fixezi cu teamă autonomia rămasă. Evident, acestea sunt cifre care pot crește sau scădea în continuare, în funcție de tipul de drum, de trafic și de stilul de condus adoptat.

Permiteți-mi un mic salt înainte, având în vedere că unul dintre aspectele care m-a surprins cel mai mult este manevrabilitatea Q4. Dacă în fața unui SUV de dimensiuni medii, cu o lungime de 4,6 metri, o lățime de 1,87 și o greutate de 2,2 tone, te puteai pregăti pentru un oarecare compromis dictat de cele mai simple legi ale fizicii, Q4 e-tron demonstrează că este mult mai mult decât ceea ce în realitate ar fi putut fi deja o alternativă excelentă la concurenții din segmentul său. Odată setat cel mai sportiv mod de conducere – Dynamic – se observă nu doar un răspuns mai eficient al direcției și al accelerației, ci și o comunicare perfectă cu drumul de dedesubt. Ca de obicei, fiind vorba de o unitate electrică, puterea și cuplul sunt disponibile imediat: vorbim de 299 de cai putere și 460 Nm de cuplu. Livrarea este prodigioasă – ceea ce este previzibil în astfel de cazuri – și, deși tinde să se limiteze odată ce atinge 140 km/h, Q4 demonstrează o reactivitate și o agilitate pe care nu le-aș fi crezut posibile, mai ales când transportă o masă similară. Gândiți-vă că prima generație Q7 cântărea doar 85 kg mai mult decât acesta.


e-tron continuă să arboreze sus steagul electric al Audi, reprezentând nu numai o alternativă la lista vehiculelor cu motoare cu combustie internă, ci și făcând lumea plăcerii de a conduce accesibilă chiar și celor care sunt conștienți că viitorul electric este deja aici, printre noi. Este una dintre acele mașini pe care ai impresia că le conduci de o viață întreagă, și totuși totul este nou. Stabilești o relație de complicitate așa cum ai face-o cu o mașină sport cu linii sexy și cu siguranță mai zgomotoasă decât șuieratul emis de perechea de motoare electrice, dar din cu totul alte motive. Ceea ce rămâne neschimbat – chiar și față de testul nostru în avanpremieră – este tocmai uimirea de a îmbina nivelul mecanic excepțional cu factorul de divertisment, acolo unde nu ne așteptam să facem asta.

AUDI Q4 50 e-tron Quattro S-Line

Motor electric 2 motoare cu baterii de 82 kWh Putere 299 CP Cuplu 460 Nm

Tracțiune Tracțiune integrală Transmisie Cutie de viteze automată cu raport unic Greutate 2.210 kg

0-100 km/h 6,2 sec Viteza maximă 180 km/h

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare